ယခုတစ္ေလာ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး နယ္ပယ္အသီးသီးမွ ေ၀ဖန္ထင္ျမင္ခ်က္မ်ား ၾကားေနရသည္။ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒဆိုသည္မွာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံအတြက္ အလြန္အေရးႀကီးေသာ ကိစၥျဖစ္သျဖင့္ အမ်ားက စိတ္၀င္စားေနၾကသည့္ ကိစၥမွာ ကိစၥေကာင္းတစ္ခုပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒအေပၚမူတည္ၿပီး ႏိုင္ငံသားတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အခြင့္အေရးႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုအေရးကိစၥမ်ားသည္ လည္း မွန္ကန္တည့္မတ္ဖို႔လိုသည္။ သို႔မဟုတ္ပါက သေဘာထားကြဲလြဲမႈမ်ားမွသည္ ပဋိပကၡအသြင္သို႔ေရာက္ရွိၿပီး ျပည္တြင္း မၿငိမ္သက္မႈမ်ား၊ ျပည္တြင္းစစ္ ျဖစ္ပြားျခင္းမ်ားအထိ ျဖစ္လာေပေတာ့မည္။ မိမိတို႔ တိုင္းျပည္ ျပည္တြင္း စစ္ျဖစ္ပြားေနရျခင္းမွာ ယင္းဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ၏ အားနည္းခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ဟုဆိုလွ်င္ မမွားေပ။ မိမိတို႔ႏိုင္ငံသည္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒအေပၚမူတည္ကာ လြတ္လပ္ေရးႏွင့္အတူ လြတ္လပ္ေရး၏ ဖြားဖက္ေတာ္ဟုဆိုအပ္ေသာ ျပည္တြင္းစစ္ကိုလည္း အေမြရခဲ့သည္။ ျပည္တြင္းစစ္၏ ဖြားဖက္ေတာ္ ျဖစ္ေသာ စစ္ေဘးဒုကၡသည္မ်ားသည္လည္း အေမြ၏ အေမြတစ္ခုအျဖစ္ ထပ္မံလက္ခံလာခဲ့ၾကရသည္။ ဒုကၡသည္ဟုဆိုရာ၌ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ျဖစ္လာရသည့္ ဒုကၡသည္မ်ားအျပင္ အျခားေသာ ဒုကၡသည္မ်ားသည္ လည္း ကၽြဲကူးေရပါဆိုသလို ဆင့္ပိုးျဖစ္ေပၚလာၾကရျပန္သည္။ ပို၍ဆိုးသည္မွာ သူတစ္ပါးတိုင္းျပည္တြင္ ဒုကၡသည္ အျဖစ္ ေျပး၀င္ခိုလႈံေနထိုင္ၾကသည့္ ဒုကၡသည္မ်ားအျပင္ ျပည္တြင္းတြင္ပင္ ေတာ ေတာင္မ်ားအတြင္း လွည့္လည္ ပုန္းေအာင္းေနထိုင္ေနၾကရသည့္ ဒုကၡသည္မ်ားသည္လည္း ရွိလာၾကရျပန္သည္။ အတိုခ်ဳပ္၍ေျပာရလွ်င္ မိမိတို႔ တိုင္းျပည္သည္ အမ်ဳိးမ်ဳိးအစားစားေသာ ဒုကၡသည္မ်ားေမြးဖြားရာ တိုင္းျပည္တစ္ခုအျဖစ္ ကမၻာ့အလယ္တြင္ မ်က္ႏွာငယ္ေနခဲ့ရသည္မွာ ရာစုႏွစ္တစ္၀က္ပင္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ စီးပြားေရးေကာင္းမြန္သည့္ အိမ္နီးခ်င္းထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ျမန္မာဒုကၡသည္မ်ားအျဖစ္ တရား၀င္ မွတ္ပံုတင္ျပဳစုထားသည္ မွာ လူဦးေရ တစ္သိန္းရွိသည္ဟု ကုလသမဂၢဒုကၡသည္မ်ားဆိုင္ရာ မဟာမင္းႀကီး႐ုံးမွ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရသည္။ ထို႔ျပင္ဒုကၡသည္ တစ္သိန္းခြဲ ႏွစ္သိန္းနီးပါးအထိရွိေနသည္ဟု ခန္႔မွန္းမႈမ်ားလည္း ရွိေနသည္။ ထိုင္းျမန္မာနယ္စပ္ တစ္ေလွ်ာက္ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း ျမန္မာဒုကၡသည္စခန္း ကုိးခုအထိ ရွိေနသည္။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားစြာ မၾကာခင္ကမူ တ႐ုတ္ျပည္အတြင္းသို႔လည္း ျမန္မာဒုကၡသည္မ်ား သြားေရာက္ေနထိုင္ခဲ့ၾကရ၏။ ဘဂၤလားေဒ့ခ်္ႏွင့္ အိႏိ္ၵယႏိုင္ငံမ်ား တြင္လည္း ျမန္မာဒုကၡသည္ အနည္းအက်ဥ္း ရွိေနသည္။ အမွန္အားျဖင့္ဆိုလွ်င္ ယင္းဒုကၡသည္ျပႆနာမွာ အမ်ဳိးသားဂုဏ္သိကၡာထိခိုက္ေစသည့္ ထင္သာျမင္သာလြန္း သည့္ ျပႆနာျဖစ္သည္ဟု ဆိုရပါမည္။ ယင္းသို႔ျဖစ္သည့္တိုင္ မိမိတို႔ ႏိုင္ငံအာဏာရအစုိးရ အဆက္ဆက္သည္ မိမိတို႔ ႏိုင္ငံသားမ်ား သူတစ္ပါးတိုင္းျပည္တြင္ ဒုကၡသည္မ်ားအျဖစ္ ခိုလႈံေနထိုင္ရသည္ကို အသိအမွတ္ျပဳျခင္းႏွင့္ ၀န္ခံျခင္း အလ်ဥ္းမရွိခဲ့ပါ။ မိမိတို႔ ႏိုင္ငံသားမ်ားအျဖစ္ပင္လွ်င္ ယူဆဟန္ မတူခဲ့ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ဒုကၡသည္ ျပႆနာကို တရားနည္းလမ္းက်က်လည္း မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါ။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ယင္းဒုကၡသည္ျပႆနာကို မည္သည့္နည္းျဖင့္ ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါမည္နည္း။ အမွန္အတိုင္း ၀န္ခံရမည္ဆိုလွ်င္ ဒုကၡသည္ျပႆနာမွာ လတ္တေလာအားျဖင့္ ေျဖရွင္းရမလြယ္ကူသည့္ ျပႆနာျဖစ္သည္ဟူ၍သာ ေျဖရမည္ ျဖစ္သည္။ လတ္တေလာအခ်ိန္၌ ဒုကၡသည္ျပႆနာ မွာ အၿပီးအျပတ္ႏွင့္ နည္းမွန္ လမ္းမွန္ေျဖရွင္းလို႔ ရႏိုင္ဦးမည္လည္း မဟုတ္ပါ။ ဒုကၡသည္ဆိုသည္မွာ တိုင္းျပည္၏ အားနည္းေသာ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒအေပၚမူတည္ၿပီး ျပည္တြင္းစစ္ ေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာေသာဆိုးက်ဳိးျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထုိဆိုးက်ဳိးကိုေပ်ာက္ေအာင္ ကုစားဖို႔ဆိုလွ်င္ ျပည္တြင္း စစ္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းမွသာ ျဖစ္ႏိုင္မည္။ မိမိတို႔သည္ ျပည္တြင္းစစ္ကို ႏိုင္ငံေရးအရအဆင့္အထိ ေျပလည္ေအာင္ မေျဖရွင္းႏိုင္ေသးသေရြ႕ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားတြင္ရွိေနသည့္ ျမန္မာဒုကၡသည္မ်ားအေရး ၿပီးျပတ္ေအာင္ ေျဖရွင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ဆိုသည္မွာ လြယ္ကူႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔သည္ ျပည္တြင္းစစ္ကို နည္းမွန္လမ္းမွန္ေျဖရွင္းၾကရမည္။ ႏိုင္ငံေရးအရ ေျဖရွင္းၾကရမည္။ ေတာ္တည့္မွန္ကန္သည့္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒအရ ယင္းကိစၥမ်ားေအာင္ျမင္ေအာင္ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသး သမွ် ကာလပတ္လံုး ဒုကၡသည္ျပႆနာမွာ မိမိိတို႔အတြက္ ေျဖရွင္းရခက္ခဲေသာ ျပႆနာ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးအျဖစ္ တည္ရွိေနဦးမွာသာျဖစ္ေၾကာင္း ယူဆရပါသည္။ မဇၩိမ
0 comments